نوشته شده در 6 آبان 1404، ساعت 12:52

جلسه گروه ادبیات فارسی

جلسه گروه ادبیات فارسی

جلسه گروه ادبیات فارسی
مدرسه: دبیرستان علی بن ابیطالب (ع)
شماره جلسه: ۱
تاریخ: مهرماه ۱۴۰۴ ساعت 16
محل برگزاری: دفتر دبیران
حاضرین: مدیر مدرسه، کلیه دبیران ادبیات فارسی

دستور جلسه:
۱. بررسی عملکرد و برنامه‌های سال تحصیلی جدید
۲. هم‌راستاسازی اهداف آموزشی و پرورشی در درس ادبیات فارسی
۳. تبادل نظر درباره شیوه‌های نوین تدریس و افزایش انگیزه دانش‌آموزان
۴. برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مدرسه

خلاصه بحث‌ها:

  • مدیر مدرسه ضمن خوش‌آمدگویی به دبیران، بر اهمیت هماهنگی و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های آموزشی تأکید کرد.

  • دبیران ادبیات فارسی برنامه‌های پیشنهادی خود برای آموزش مفاهیم ادبی، نکات دستور زبان، و تقویت مهارت نگارش دانش‌آموزان ارائه دادند.

  • روش‌های فعال و تعاملی تدریس، شامل کارگروهی، داستان‌خوانی و مسابقات ادبی برای افزایش علاقه دانش‌آموزان بررسی شد.

  • مقرر شد کارگاه‌های آموزشی کوتاه برای دبیران برگزار شود تا شیوه‌های نوین تدریس در کلاس ادبیات فارسی به‌روزرسانی شود.

  • فعالیت‌های فرهنگی مانند روز ادبیات فارسی، مسابقات شعر و داستان کوتاه، و بازدیدهای ادبی برنامه‌ریزی شد.

نتیجه‌گیری و مصوبات:

1.    دبیران برنامه سالانه درس ادبیات فارسی را مطابق اهداف مدرسه تنظیم و ارائه می دهند.

2.    شیوه‌های فعال تدریس به عنوان رویکرد اصلی کلاس‌ها در نظر گرفته شد.

3.    فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در تقویم مدرسه گنجانده شود و گزارش عملکرد در جلسات بعدی ارائه گردد.

4.    جلسه بعدی گروه ادبیات فارسی در [تاریخ پیشنهادی جلسه بعدی] برگزار خواهد شد.

جلسه گروه ادبیات فارسی

6 آبان 1404، ساعت 12:52۲۰ دقیقه مطالعه
جلسه گروه ادبیات فارسی

جلسه گروه ادبیات فارسی
مدرسه: دبیرستان علی بن ابیطالب (ع)
شماره جلسه: ۱
تاریخ: مهرماه ۱۴۰۴ ساعت 16
محل برگزاری: دفتر دبیران
حاضرین: مدیر مدرسه، کلیه دبیران ادبیات فارسی

دستور جلسه:
۱. بررسی عملکرد و برنامه‌های سال تحصیلی جدید
۲. هم‌راستاسازی اهداف آموزشی و پرورشی در درس ادبیات فارسی
۳. تبادل نظر درباره شیوه‌های نوین تدریس و افزایش انگیزه دانش‌آموزان
۴. برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مدرسه

خلاصه بحث‌ها:

  • مدیر مدرسه ضمن خوش‌آمدگویی به دبیران، بر اهمیت هماهنگی و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های آموزشی تأکید کرد.

  • دبیران ادبیات فارسی برنامه‌های پیشنهادی خود برای آموزش مفاهیم ادبی، نکات دستور زبان، و تقویت مهارت نگارش دانش‌آموزان ارائه دادند.

  • روش‌های فعال و تعاملی تدریس، شامل کارگروهی، داستان‌خوانی و مسابقات ادبی برای افزایش علاقه دانش‌آموزان بررسی شد.

  • مقرر شد کارگاه‌های آموزشی کوتاه برای دبیران برگزار شود تا شیوه‌های نوین تدریس در کلاس ادبیات فارسی به‌روزرسانی شود.

  • فعالیت‌های فرهنگی مانند روز ادبیات فارسی، مسابقات شعر و داستان کوتاه، و بازدیدهای ادبی برنامه‌ریزی شد.

نتیجه‌گیری و مصوبات:

1.    دبیران برنامه سالانه درس ادبیات فارسی را مطابق اهداف مدرسه تنظیم و ارائه می دهند.

2.    شیوه‌های فعال تدریس به عنوان رویکرد اصلی کلاس‌ها در نظر گرفته شد.

3.    فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در تقویم مدرسه گنجانده شود و گزارش عملکرد در جلسات بعدی ارائه گردد.

4.    جلسه بعدی گروه ادبیات فارسی در [تاریخ پیشنهادی جلسه بعدی] برگزار خواهد شد.